ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, 72% dintre consumatori așteptându-se la prețuri mai mari

18 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.

Sursa: Pixaby

 
 
Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, înregistrând o creștere de 10% comparativ cu 2019 și de 14% față de 2022, în condițiile în care 72% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente și băuturi (86%), îmbrăcăminte și accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) și îngrijire personală (70%), potrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2023. În același timp, 56% dintre comercianți se așteaptă la majorări ale prețurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creștere a vânzărilor de sărbători.

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la $1.652, în contextul majorării inflației, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum $2.146 pentru achiziționarea a zece cadouri, în comparație cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.


„Cel mai recent Eurobarometru arată că majoritatea cetățenilor statelor membre UE au resimțit o scădere a nivelului de trai, indicând însă și o ușoară revenire a optimismului pe fondul scăderii inflației la nivelul UE de la 10,9% în 2022 la 4,9% în septembrie 2023. Din păcate, România se remarcă prin a doua cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre, de 9,2% în septembrie, lună în care, conform INS, au continuat să crească prețurile atât pentru mărfurile alimentare și nealimentare, cât și pentru servicii. De altfel, și studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creșterii prețurilor, aspect care este de așteptat să se reflecte și în obiceiurile de consum ale românilor”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Cumpărăturile online au atins noi culmi în timpul pandemiei, însă anul acesta se vor menține la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferințele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenți plănuiesc să facă achiziții online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziționa online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic. Abilitatea de a interacționa cu produsul (44%), asigurarea calității produsului (39%) și evitarea costurilor asociate livrării (28%) sunt principalele motive ale consumatorilor care aleg să cheltuiască mai mult în mediul offline.

Categoriile de produse care înregistrează cele mai mari creșteri ale prețurilor vor pierde teren anul acesta, consumatorii alegând să ofere cadouri sub formă de vouchere. Suma medie pe care cumpărătorii aleg să o aloce pentru achiziționarea de carduri cadou este de $300, comparativ cu $217 în 2022.

În plus, studiul subliniază că 75% dintre respondenți sunt tentați să cumpere cadouri pentru sine. În cazul în care bugetul nu le va permite acest lucru, 53% afirmă că vor prioritiza cadourile pentru ceilalți în detrimentul celor pentru ei înșiși. Pe de altă parte, comercianții care vor reuși să le satisfacă nevoile și motivațiile consumatorilor în căutare de cadouri pentru ei înșiși vor putea genera vânzări suplimentare anul acesta. Cadourile practice (51%), cele care vin în întâmpinarea propriilor pasiuni sau hobby-uri (42%), precum și cele care oferă momente de relaxare (39%) sau au o durată mare de utilizare (33%) răspund principalilor factori motivatori.

Ca și anul trecut, doar 34% dintre respondenții studiului plănuiesc să folosească rețelele de socializare pentru achizițiile de sărbători. Se vor folosi, însă, de acest canal pentru a citi recenzii ale produselor (20%), pentru a descoperi produse și idei de cadouri (19%), pentru a descoperi oferte (18%) sau pentru a vizita paginile comercianților (14%).

Preferința pentru cadouri sustenabile este în creștere față de anul trecut, mai arată studiul, în special în rândul consumatorilor mai tineri, reprezentanți ai generațiilor Z și Millennials, 55% dintre aceștia declarând că preferă această categorie de produse. De asemenea, analiza Deloitte arată că un consumator care alege cadouri sustenabile cheltuie în medie cu 29% mai mult față de cei care nu țin cont de acest criteriu.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2023 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 43 de directori din companii de retail care au, în proporție de peste 93%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4097 / 19897
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...