Studiu Coface: Sectorul de activități de realizare a soft-ului la comandă – creștere de 2 cifre a veniturilor în 2018 față de anul precedent
16 Decembrie 2019
BizLawyerStudiul a agregat datele a 8.608 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2018 (la nivelul lunii septembrie 2019) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 14,89 miliarde RON.
Puncte forte:
• Mai mult de trei sferturi dintre companiile din sector au înregistrat profit net la finalul anului 2018
• Aproximativ 70% dintre companiile din sector au efectuat investiții în 2018
• Gradul de îndatorare la nivelul sectorului de 47,9% este în scădere față de 2017
Vulnerabilități:
• 80% dintre companii au 100% datorii orientate pe termen scurt
• Mai mult de o treime din companii (39%) au înregistrat o scădere a veniturilor, respectiv 34% au înregistrat o scădere a rezultatului net
• În 2018 s-au plătit dividende de aproximativ 900 milioane RON, valoare reprezentând 55% din profitul consolidat la nivelul anului 2018 ~ 1,65 miliarde RON.
Un nou studiu realizat de Coface România privind sectorul de “Activități de realizare a soft-ului la comandă” (software orientat către client - CAEN 6201) indică o evoluție pozitivă a veniturilor în 2018 acestea crescând cu aproximativ 18% față de 2017, profitabilitatea aflându-se într-o ușoară creștere. Studiul a agregat datele a 8.608 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2018 (la nivelul lunii septembrie 2019) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 14,89 miliarde RON. Ponderea cotei de piață cumulate deținute de cei mai importanți 10 jucători este de 27%, ceea ce relevă un grad scăzut de concentrare.
Companiile care activează în acest sector au înregistrat o lichiditate curentă pe parcursul anului 2018 de 1,71, capitalul de lucru fiind mai puțin expus unor șocuri negative, într-un context volatil (scăderea veniturilor sau neîncasarea creanțelor). Durata medie de colectare a creanțelor în sectorul analizat a scăzut ușor de la 99 de zile în 2017, la 96 zile în 2018, rămânând totuși peste nivelul înregistrat la nivel național.
Rezultatul net consolidat la nivel sectorial pentru anul 2018 a fost de 9,7%, în ușoară creștere față de nivelul din 2017 (9,6%). Cu toate acestea, 22% dintre companii au înregistrat o pierdere netă la sfârșitul anului 2018, 14% dintre companii având o pierdere mai mare de -20% și 43% dintre aceastea generând un profit peste 20%. Gradul de îndatorare la nivelul sectorului de 47,9% este în scădere față de anii anteriori (49,3% în 2017, 52% în 2016). Este de menționat faptul că 16% dintre companii prezintă un grad de capitalizare negativ (echivalent cu o îndatorare mai mare de 100%), iar pentru 6% gradul de îndatorare depășește 80%, companiile din acest sector fiind mai puțin îndatorate decât cele din alte sectoare.
„La nivel de sector, ar trebui continuat procesul de îmbunătățire a duratei medii de colectare a creanțelor, ciclul operațional fiind destul de lung pentru tipul de activitate desfășurat (servicii). În schimb, sectorul este unul dinamic, cu investiții efectuate în fiecare din cei 5 ani incluși în analiză (între 30% și 50% din valoarea activelor corporale), fapt ce probabil a contribuit la creșterea veniturilor, respectiv la menținerea unei profitabilități nete ridicate (9,7% - peste nivelul național de 5%), în contextul unor provocări legate de creșterea cheltuielilor cu salariile”, a declarat Nicoleta Marin, Senior Financial Analyst, Coface România.
„Spre deosebire de alte sectoare din România, industria de software IT se deosebește prin ponderea mult mai mare a cheltuielilor cu salarii în total cheltuieli (56%, de aproape 4 ori peste media națională) și o valoare adăugată foarte mare (profitul operațional din industrie este de 10% din venituri, dublu față de media națională deși salariile plătite sunt de două ori mai mari). De aceea, consider ca stimulentele fiscale actuale nu trebuie eliminate. O eventuală taxare cu 10% a venitului angajaților ar genera venituri publice la stat mult inferioare pierderilor cauzate de eventuala plecare a companiilor de IT din România, plecări posibile și probabile (deoarece se poate lucra pe contract tip freelancer),” a adăugat Iancu Guda, Services Director, Coface România.
Potrivit Eurostat, ponderea sectorului TIC în PIB, în România, era 3,53% raportat la datele din 2017. De asemenea, conform datelor INSEE, angajații care activează în domeniul informațiilor și comunicațiilor sunt remunerați, în prezent, în medie cu un salariu net lunar de 6.764 RON, dublu față de media salariului net la nivelul întregii economii, de 3.044 RON.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 16782 / 18293 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...