RetuRO a lansat campania de informare pentru consumatori referitoare la funcţionarea Sistemului Garanţie-Returnare în România
16 Octombrie 2023
AgerpresConform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, Sistemul Garanţie-Returnare va fi lansat la data de 30 noiembrie 2023, iar campania de informare "Hora Reciclării" detaliază paşii pe care românii trebuie să-i urmeze în procesul de returnare al ambalajelor şi de recuperare a garanţiei.
RetuRO, compania care administrează Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), a lansat o campanie media extinsă cu scopul de a informa cât mai bine consumatorii şi de a le explica importanţa şi beneficiile acestui program.
Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, Sistemul Garanţie-Returnare va fi lansat la data de 30 noiembrie 2023, iar campania de informare "Hora Reciclării" detaliază paşii pe care românii trebuie să-i urmeze în procesul de returnare al ambalajelor şi de recuperare a garanţiei.
Noua campanie de comunicare îşi propune nu doar să anunţe intrarea în vigoare a Sistemului Garanţie-Returnare şi să invite românii să adopte noile măsuri de reciclare, ci şi să educe publicul cu privire la rolul şi importanţa lor în asigurarea unui mediu mai curat şi mai verde.
"Cea mai valoroasă investiţie pe care o putem face fiecare dintre noi este aceea într-un viitor mai verde şi mai curat. Cu lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, ne angajăm să construim o ţară în care ambalajele nu mai reprezintă o povară pentru mediul înconjurător, ci devin o oportunitate de a ne angaja în acţiuni cu adevărat benefice pentru planetă. Fiecare pas pe care îl facem împreună, fiecare ambalaj returnat şi fiecare garanţie recuperată aduc o contribuţie semnificativă la protejarea mediului în care trăim. Suntem martorii unei transformări majore, iar fiecare dintre noi poate fi un agent al schimbării. Ştim că schimbarea necesită timp, răbdare şi înţelegere. De aceea, această campanie reprezintă doar începutul acestui proces educaţional. Pe măsură ce ambalajele pentru băuturi cu logo SGR vor ajunge progresiv pe rafturile a aproape 80.000 de comercianţi, în următoarele luni ale anului 2024, ne vom concentra pe creşterea conştientizării şi pe o înţelegere solidă a modului în care funcţionează Sistemul de Garanţie Returnare", a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedinte al Directoratului RetuRO.
La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că fiecare etapă în dezvoltarea Sistemului de Garanţie Returnare "ne apropie tot mai mult de viitorul pe care ni-l dorim pentru România" şi şi-a exprimat încrederea că, începând cu al treilea an de funcţionare, eficienţa sistemului va depăşi 95%.
"Mai avem doar 45 de zile înainte ca această iniţiativă să devină o oportunitate concretă de efort colectiv şi de a aduce o schimbare semnificativă în modul în care gestionăm deşeurile şi protejăm mediul.(...) acesta este, probabil, cel mai mare şi cel mai important pas legat de gestionarea deşeurilor din România din ultimii 30 de ani. Credem că această iniţiativă ne va fi utilă, atât ca indivizi cât şi ca naţiune, mai mult decât ne putem imagina. Românii doresc să adopte Sistemul Garanţie-Returnare, să înţeleagă cum funcţionează şi cum să-l utilizeze. Reacţia societăţii civile este primul semnal pe care l-am primit şi care ne confirmă că facem un pas hotărât în direcţia corectă pentru România. Pentru români, acest sistem este foarte simplu, în esenţă. Fiecare cetăţean care contribuie prin returnarea unui ambalaj de băuturi joacă un rol vital în succesul acestei iniţiative. Acesta este un instrument important, un angajament asumat cu pasiune. Această iniţiativă nu reprezintă doar o politică, ci este un proiect din suflet. Este o viziune pentru un viitor mai verde şi mai curat, şi suntem cu toţii chemaţi să ne implicăm. Dincolo de Sistemul Garanţie-Returnare, mi-aş dori ca fiecare român să înţeleagă că nu plăteşte doar 50 de bani pentru un ambalaj simplu, ci că aceasta reprezintă, de fapt, garanţia unui viitor mai bun", a spus ministrul Mediului.
Prin această campanie media, RetuRO îşi doreşte să asigure o prezenţă considerabilă a mesajelor cheie pentru toate categoriile de audienţă şi prin toate canalele de comunicare, inclusiv televiziune, radio, mediul online, social media, OOH, evenimente şi altele, se menţionează în comunicat.
Campania va fi urmată de lansarea efectivă a Sistemului Garanţie-Returnare în 30 noiembrie 2023, care se va concentra pe formarea obiceiului de returnare şi colectare a ambalajelor în rândul consumatorilor.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare SA este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit - ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.
Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
RetuRO, administratorul SGR, funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3254 / 18268 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...