
MerchantPro Compass: Piața de eCommerce crește lent, dar sigur
16 Aprilie 2024
BizLawyer+5,4% creștere în tranzacții pentru magazinele online din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului
![]() |
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro |
Analiza realizată de MerchantPro - platforma locală de soluții Saas pentru e-Commerce - pe datele înregistrate de magazinele online active în platformă, indică o creștere lină, dar stabilă, a vânzărilor în primul trimestru al anului de 5.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta se aliniază la nivelul de creștere lentă înregistrat de indicatorul MerchantPro Compass la numărul de tranzacții și în 2023 comparativ cu anul anterior (+5,5%). Această indică o încetinire a ritmului de creștere în eCommerce, dar se păstrează o dinamică pozitivă și susținută.
„Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității- de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
„Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității- de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Potrivit analizei realizate de MerchantPro pe datele înregistrate de magazine online active atât în 2023, cât și în primul trimestru al lui 2024, în perioada ianuarie -martie s-a înregistrat o creștere medie a vânzărilor cu 5.9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienți în acest trimestru, creșterea rămâne moderată, +5.4%, cea mai mare creștere înregistrându-se în luna februarie 2024 când s-au plasat cu 14% mai multe comenzi decât în februarie 2023.
Valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului variază cu +0,5% și rămâne la 54 de Euro, similar cu aceeași perioadă a anului trecut dar și cu valoarea medie la nivel de an 2023.
La nivel de domenii, dinamica pozitivă se păstrează pe segmentele emergente de vânzări online, precum Bijuterii, Produse de Frumusețe și Îngrijire, dar și segmentul Farma, unde există o adopție ridicată care atrage tot mai multe farmacii către retailul online.
“Segmentul Farma are nevoi speciale, dictate de reglementările legale de comercializare a medicamentelor, însă este o nișă cu un potențial uriaș și aflată într-o zona mai mare de siguranță, nefiind afectată de concurența din partea marilor retaileri non-UE. Am dezvoltat pe MerchantPro funcționalități specifice acestui segment de piață, precum integrări cu sisteme ERP dedicate Farma și module care asigură comercializarea conformă de medicamente fără prescripție medicală - OTC. Acestea, alături de functionalitatile extinse din platformă, ne-au permis să atragem mai multe farmacii în acest an”, spune Arthur Rădulescu.
Piața de eCommerce, reziliență prin automatizări, experiență superioară și loializare a clienților
Contextul general, marcat de inflație și concurența puternică din partea jucătorilor non-UE, a căror strategie se bazează într-o mare măsură pe prețuri foarte mici, influențează puternic dinamica pieței eCommerce în acest an.
Comercianții din România, dar și la nivel european, investesc tot mai mult în zonele care le pot diferenția real business-urile și le pot face mai adaptabile și capabile să facă față provocărilor externe.
Zonele pe care se concentrează cei mai mulți comercianți în acest an sunt îmbunătățirea experienței de achiziție prin servicii superioare complete, loializarea și programe de fidelizare, automatizări ale proceselor interne care să crească viteza de procesare a comenzilor și reducerea erorilor umane, integrare AI și diversificarea canalelor de vânzare prin abordarea marketplace-urilor, internaționalizare sau omnichannel.
„Factorii majori care influențează piața în 2024 sunt inteligența artificială, automatizarea, concurență crescută și schimbările din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesită flexibilitate și o capacitate ridicată de adaptare din partea comercianților, de aceea cred că anul acest succesul va aparține jucătorilor care reușesc să mențină o abordare agilă”, mai adaugă Arthur Rădulescu.
Tendințele care modelează piața locală, dar și predicții și opinii privind anul 2024 în România din partea liderilor din industrie sunt incluse în raportul eCommerce Insights 2024 realizat de MerchantPro.
Despre MerchantPro
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizand funcționalitățile în cei peste 15 ani de prezență pe piața. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizand funcționalitățile în cei peste 15 ani de prezență pe piața. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2197 / 18927 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...