ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa vehiculelor comerciale din România, în creștere anul trecut

21 Martie 2023   |   Agerpres

Conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, compania a vândut un număr de aproape 100.000 de noi vehicule comerciale la nivel european în 2022, în timp ce în România au fost înmatriculate aproximativ 2.500 de noi unităţi.

 
 
Iveco a înregistrat o creştere cu 13,5% a cifrei de afaceri în 2022, ocupând poziţia a doua în piaţa vehiculelor comerciale din România, pentru al patrulea an consecutiv, cu o cotă de piaţă de 15,9%.
 
Conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, compania a vândut un număr de aproape 100.000 de noi vehicule comerciale la nivel european în 2022, în timp ce în România au fost înmatriculate aproximativ 2.500 de noi unităţi.
 
"La nivel european, piaţa a suferit în 2022 o uşoară scădere faţă de anul 2021, dar în România piaţa se află în creştere, fiind înmatriculate 15.602 noi unităţi, cu 6% mai multe decât în anul precedent. Creşterea a fost influenţată, în principal, de categoriile de vehicule medii şi grele, componentă care a crescut cu 17% faţă de anul precedent", se menţionează în comunicat.
 
Cele mai multe înmatriculări de vehicule au avut loc în Bucureşti şi Ilfov, cu 3.366 de unităţi înmatriculate, reprezentând 21,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule la nivel naţional, urmate de judeţele Argeş, cu 900 de unităţi şi Timiş, cu 782 de unităţi înmatriculate.
 
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (cu masa între 3,5 tone şi 7,49 tone), Iveco şi-a menţinut poziţia de lider pentru al patrulea an consecutiv, cu o cotă de piaţă de 25,1% şi peste 2.000 de unităţi vândute în România, din totalul de 8.080 de vehicule comerciale light înmatriculate.
 
Cele mai căutate vehicule uşoare au fost furgoanele, cu o cotă de 38,9%, în creştere cu 1,6% faţă de anul precedent, din totalul vehiculelor light, urmate de şasiurile cu prelată, care au reprezentat 18,8% din total, cu 0,3% mai mult faţă de anul anterior. Topul este completat de vehiculele cu şasiu echipat cu box pentru temperatură controlată - 8,5% din total, în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior.
 
La nivel european, piaţa light a înregistrat o scădere cu 17%, fiind vândute cu aproximativ 100.000 de unităţi mai puţin decât în anul precedent.
 
"Pentru anul 2023 avem în plan să dezvoltăm şi mai mult capilaritatea reţelei Iveco, prin deschiderea de noi puncte de vânzare şi post-vânzare. Totodată, ne propunem continuarea promovării susţinute a contractelor de mentenanţă şi întreţinere pentru toate gamele, care asigură calitatea reparaţiilor şi implicit maximizarea experienţei IVECO. Flote importante de camioane din gama WAY sunt deja în uzul transportatorilor din România, iar feedbackul primit este unul îmbucurător. Am transpus experienţele lor în proiectul Ambassadors, iar prin acesta, dorim să prezentăm beneficiile ecosistemului Iveco tuturor clienţilor noştri", a declarat Andrei Gagea, director General Iveco România.
 
Compania deţine cea mai capilară reţea de vânzare şi post-vânzare din România, cu 21 de puncte de vânzare şi 24 de puncte de service pe tot teritoriul ţării. Totodată, compania a cunoscut o creştere semnificativă a numărului de contracte de întreţinere şi reparaţii, cu 175% mai mult faţă de anul precedent.
 
Anul 2023 va fi un an în care noile modele ale gamei light şi heavy vor fi prezentate internaţional, iar în România, eDAILY va face cunoştinţă cu potenţialii clienţi în cadrul unui eveniment ce urmează să fie organizat la Bucureşti.
 
Eveco este un brand al CNH Industrial NV ce proiectează, produce şi comercializează o gamă largă de vehicule comerciale uşoare, medii şi grele, camioane off-road şi vehicule pentru aplicaţii, cum ar fi misiuni off-road.
 
Compania are aproape 21.000 de angajaţi la nivel global. Gestionează unităţi de producţie din 7 ţări din Europa, Asia, Africa, Oceania şi America Latină, unde produce vehicule cu cele mai noi şi avansate tehnologii. Totodată, compania deţine 4.200 de puncte de vânzare şi servicii în peste 160 de ţări.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6778 / 19950
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...