Grupul BRD a obţinut un profit net de 1,66 miliarde de lei în 2023, în creştere cu 24%
08 Februarie 2024 AGERPRES
Dinamica cheltuielilor de personal (+7,1% an/an faţă de 2022, la 963 milioane lei) reflectă ajustările salariilor şi ale altor beneficii în cadrul contractului colectiv de muncă.
Grupul BRD a obţinut un profit net de 1,66 miliarde de lei în 2023, în creştere cu 24%, comparativ cu 1,34 miliarde de lei în 2022, iar rentabilitatea capitalului (ROE - Return On Equity - n.r.) a atins 21% faţă de 15,9% în 2022, potrivit unui comunicat al grupului.
Veniturile anuale ale Grupului BRD au atins 3,83 miliarde de lei, faţă de 3,46 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 10,8%, volumele mai mari şi ratele ridicate ale dobânzilor de piaţă fiind principalele motoare de creştere. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 15% la nivel anual.
Cheltuielile operaţionale au crescut cu 8,6% în 2023 faţă de 2022. Dinamica cheltuielilor de personal (+7,1% an/an faţă de 2022, la 963 milioane lei) reflectă ajustările salariilor şi ale altor beneficii în cadrul contractului colectiv de muncă.
Veniturile anuale ale Grupului BRD au atins 3,83 miliarde de lei, faţă de 3,46 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 10,8%, volumele mai mari şi ratele ridicate ale dobânzilor de piaţă fiind principalele motoare de creştere. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 15% la nivel anual.
Cheltuielile operaţionale au crescut cu 8,6% în 2023 faţă de 2022. Dinamica cheltuielilor de personal (+7,1% an/an faţă de 2022, la 963 milioane lei) reflectă ajustările salariilor şi ale altor beneficii în cadrul contractului colectiv de muncă.
Veniturile operaţionale brute au atins 1,94 miliarde de lei (+13,1% faţă de 2022), iar raportul cost/venit s-a îmbunătăţit pe fondul efectului favorabil al veniturilor (49,4% în 2023 faţă de 50,4% în 2022).
Pe parcursul anului 2023, calitatea activelor a continuat să se îmbunătăţească, rata creditelor neperformante (non-performing loans - NPL - n.r.) scăzând sub 2% (1,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 2,6% la sfârşitul anului 2022), în timp ce rata de acoperire a NPL a rămas confortabilă (75,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 76,5% la sfârşitul anului 2023, la nivelul Băncii).
Poziţia de capital a BRD este solidă, cu o rată de adecvare a capitalului de 21,5% în decembrie 2023 (la nivel individual, cu fonduri proprii incluzând 40% din profitul aferent S1 2023, încorporare în avans deja aprobată de BNR), subliniază comunicatul citat.
Având în vedere rezultatele anului, precum şi traiectoria estimată a adecvării capitalului, Consiliul de Administraţie al BRD a decis să propună un dividend corespunzător unei rate de distribuire de 60% din profitul net al Băncii aferent anului 2023 (dividend brut de 1,4070 lei/ acţiune), sub rezerva votului favorabil al Adunării Generale Anuale a Acţionarilor din 25 aprilie 2024.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, au înregistrat o creştere de două cifre, +12,8% faţă de finalul anului 2022, prin contribuţia puternică a segmentelor retail şi corporate.
Pe partea de retail (soldul creditelor nete este în creştere cu 6,7% an/an la finalul anului 2023), BRD a înregistrat un nivel record de 7,7 miliarde lei de credite noi acordate persoanelor fizice în 2023 şi, de asemenea, cel mai bun an pentru creditele noi de consum, cu o creştere de 20% an/an. Acordând 1 din 7 credite pentru persoane fizice în sold pe piaţă, BRD şi-a consolidat poziţia pe acest segment. Creditele nete acordate clienţilor companii mici au contribuit, de asemenea, la creştere, consemnând un avans de +46,4% an/an la sfârşitul anului 2023.
"Catalizator remarcabil al creşterii, împrumuturile acordate companiilor au avansat cu 23%, evoluţie bazată atât pe contribuţia puternică a segmentului IMM, cât şi pe cea a clienţilor companii mari. În plus, am continuat să progresăm în direcţia obiectivului strategic de finanţare sustenabilă de 1 miliard de euro până la sfârşitul anului 2025, adăugând în 2023 volume de 2,3 miliarde lei. Cu o sumă cumulată de 800 milioane euro finanţări sustenabile, ne aşteptăm să atingem în avans acest obiectiv. Îmbunătăţirea experienţei digitale a clienţilor rămâne o prioritate pe agenda noastră. Oferta digitală a BRD a fost extinsă cu produse de investiţii accesibile 100% online. Avem acum peste 1,4 milioane de utilizatori ai aplicaţiei mobile YouBRD, în creştere cu 33% faţă de 2022", a declarat Maria Rousseva, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale.
BRD - Groupe Societe Generale operează o reţea de 423 de unităţi. Activele totale ale băncii se ridicau, la sfârşitul lunii decembrie 2023, la 81,4 miliarde lei. BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4207 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





