ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Groupama, peste 500 milioane lei despăgubiri plătite în primul trimestru

26 Iunie 2025   |   Agerpres

În top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei.

 
 
Groupama a achitat în primele 3 luni ale anului peste 500 milioane lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) şi Non-Auto (Bunuri, Locuinţă, Răspundere Civilă, Agro), conform unui comunicat al companiei.

În top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei.

"Misiunea noastră ca asigurător este să-i ajutăm pe clienţii şi partenerii noştri să privească viaţa cu optimisim, să se bucure de fiecare moment, mai mic sau mai mare, ştiind că au alături un partener pe care se pot baza atunci când se confruntă cu o provocare. Cred cu tărie că o Românie asigurată este o Românie mai puternică şi că acest impact pozitiv pe care îl avem în viaţa clienţilor noştri este cel care poate duce industria noastră mai departe. Esenţial pentru noi este să oferim un răspuns rapid şi corect în cazul unei daune, să vorbim despre riscuri şi prevenţie şi să încurajăm informarea corectă despre produsele de asigurare. Astfel, menirea industriei de asigurări îşi va atinge, cu adevărat, scopul", a declarat Călin Matei, CEO Groupama.


Cea mai mare despăgubire achitată de Groupama a fost de peste 17,9 milioane lei, în baza unei Asigurări pentru Clădiri şi Bunuri ale Companiei. Cauza a fost un incendiu izbucnit în cadrul unei secţii de procesare, generat de un scurt circuit la o maşină de ambalare a mărfii.

A doua cea mai mare daună, în valoare de 2,4 milioane lei, a fost acordată pentru o daună specifică Asigurării de Răspundere Auto Civilă, cauza fiind un accident rutier soldat cu deces.

Topul este completat de alte trei daune, două pe linia Asigurărilor RCA, în valoare de aproximativ 2,3 milioane lei, respectiv 1,2 milioane lei, despăgubiri achitate în urma unor accidente rutiere soldate cu deces sau vătămări corporale, precum şi o despăgubire acordată în urma producerii unui incendiu la o hală de producţie, însumând 1,2 milioane lei.

În continuare, în 2025 incendiul rămâne una dintre cauzele principale ale celor mai mari despăgubiri plătite de companie, Groupama achitând, doar în primele 3 luni ale anului, daune în valoare de peste 19 milioane lei ca urmare a producerii acestui risc.

În primul trimestru al anului, aproximativ 45.000 de clienţi au fost ajutaţi să depăşească cu mai multă uşurinţă momentele neprevăzute, fiind despăgubiţi în urma producerii unor daune.

În cazul producerii unor evenimente asigurate, clienţii Groupama pot face rapid şi uşor notificarea daunelor, online sau la telefon. În cazul asigurărilor CASCO, 49% dintre avizări au fost realizate online, în timp ce în cazul asigurărilor RCA şi ALExA (Asigurarea Facultativă a Locuinţei cu Extra-Acoperiri), 37%, respectiv 31% dintre avizări au fost realizate online.

Timpul mediu de răspuns înregistrat în Call center-ul Alo Groupama a fost de 17 secunde pentru apelurile telefonice şi 6 ore pentru notificările trimise prin e-mail.

Constatarea daunelor se poate face la fel de simplu, clienţii având la dispoziţie inclusiv opţiunea de autoconstatare. Aceasta poate fi folosită, de exemplu, în cazul unei daune în locuinţă pentru evenimente precum inundaţia de la vecini, daune la echipamente electrice sau centrale termice, unde valoarea daunelor este mai mică de 8.000 lei, dar şi cazul unei daune auto. Această metodă presupune instrumentarea dosarului cu ajutorul e-mail-ului, clientul fiind cel care face poze daunelor şi le trimite pe e-mail către Groupama. În urma analizării informaţiilor şi transmiterii unui deviz, în maximum 48 de ore de la transmiterea ultimului document solicitat pe e-mail, clientul primeşte banii în cont.

În 2024, timpul mediu pentru programarea la constatare a fost de 48 de ore, iar timpul de răspuns la reconstatare de 6 ore. 95% dintre dosarele de daună au avut un timp mediu de accept al plăţii de 48 de ore.

Groupama oferă servicii de asigurare pentru aproape 2 milioane de clienţi individuali şi 150.000 de companii.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 137 / 19550
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
RTPR a asistat ROCA la vânzarea participației sale în Artesana. Echipa de proiect, coordonată de Alina Stăvaru (Partner)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...