
Groupama, peste 500 milioane lei despăgubiri plătite în primul trimestru
26 Iunie 2025
AgerpresÎn top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei.
Groupama a achitat în primele 3 luni ale anului peste 500 milioane lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) şi Non-Auto (Bunuri, Locuinţă, Răspundere Civilă, Agro), conform unui comunicat al companiei.
În top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei.
"Misiunea noastră ca asigurător este să-i ajutăm pe clienţii şi partenerii noştri să privească viaţa cu optimisim, să se bucure de fiecare moment, mai mic sau mai mare, ştiind că au alături un partener pe care se pot baza atunci când se confruntă cu o provocare. Cred cu tărie că o Românie asigurată este o Românie mai puternică şi că acest impact pozitiv pe care îl avem în viaţa clienţilor noştri este cel care poate duce industria noastră mai departe. Esenţial pentru noi este să oferim un răspuns rapid şi corect în cazul unei daune, să vorbim despre riscuri şi prevenţie şi să încurajăm informarea corectă despre produsele de asigurare. Astfel, menirea industriei de asigurări îşi va atinge, cu adevărat, scopul", a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
În top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei.
"Misiunea noastră ca asigurător este să-i ajutăm pe clienţii şi partenerii noştri să privească viaţa cu optimisim, să se bucure de fiecare moment, mai mic sau mai mare, ştiind că au alături un partener pe care se pot baza atunci când se confruntă cu o provocare. Cred cu tărie că o Românie asigurată este o Românie mai puternică şi că acest impact pozitiv pe care îl avem în viaţa clienţilor noştri este cel care poate duce industria noastră mai departe. Esenţial pentru noi este să oferim un răspuns rapid şi corect în cazul unei daune, să vorbim despre riscuri şi prevenţie şi să încurajăm informarea corectă despre produsele de asigurare. Astfel, menirea industriei de asigurări îşi va atinge, cu adevărat, scopul", a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
Cea mai mare despăgubire achitată de Groupama a fost de peste 17,9 milioane lei, în baza unei Asigurări pentru Clădiri şi Bunuri ale Companiei. Cauza a fost un incendiu izbucnit în cadrul unei secţii de procesare, generat de un scurt circuit la o maşină de ambalare a mărfii.
A doua cea mai mare daună, în valoare de 2,4 milioane lei, a fost acordată pentru o daună specifică Asigurării de Răspundere Auto Civilă, cauza fiind un accident rutier soldat cu deces.
Topul este completat de alte trei daune, două pe linia Asigurărilor RCA, în valoare de aproximativ 2,3 milioane lei, respectiv 1,2 milioane lei, despăgubiri achitate în urma unor accidente rutiere soldate cu deces sau vătămări corporale, precum şi o despăgubire acordată în urma producerii unui incendiu la o hală de producţie, însumând 1,2 milioane lei.
În continuare, în 2025 incendiul rămâne una dintre cauzele principale ale celor mai mari despăgubiri plătite de companie, Groupama achitând, doar în primele 3 luni ale anului, daune în valoare de peste 19 milioane lei ca urmare a producerii acestui risc.
În primul trimestru al anului, aproximativ 45.000 de clienţi au fost ajutaţi să depăşească cu mai multă uşurinţă momentele neprevăzute, fiind despăgubiţi în urma producerii unor daune.
În cazul producerii unor evenimente asigurate, clienţii Groupama pot face rapid şi uşor notificarea daunelor, online sau la telefon. În cazul asigurărilor CASCO, 49% dintre avizări au fost realizate online, în timp ce în cazul asigurărilor RCA şi ALExA (Asigurarea Facultativă a Locuinţei cu Extra-Acoperiri), 37%, respectiv 31% dintre avizări au fost realizate online.
Timpul mediu de răspuns înregistrat în Call center-ul Alo Groupama a fost de 17 secunde pentru apelurile telefonice şi 6 ore pentru notificările trimise prin e-mail.
Constatarea daunelor se poate face la fel de simplu, clienţii având la dispoziţie inclusiv opţiunea de autoconstatare. Aceasta poate fi folosită, de exemplu, în cazul unei daune în locuinţă pentru evenimente precum inundaţia de la vecini, daune la echipamente electrice sau centrale termice, unde valoarea daunelor este mai mică de 8.000 lei, dar şi cazul unei daune auto. Această metodă presupune instrumentarea dosarului cu ajutorul e-mail-ului, clientul fiind cel care face poze daunelor şi le trimite pe e-mail către Groupama. În urma analizării informaţiilor şi transmiterii unui deviz, în maximum 48 de ore de la transmiterea ultimului document solicitat pe e-mail, clientul primeşte banii în cont.
În 2024, timpul mediu pentru programarea la constatare a fost de 48 de ore, iar timpul de răspuns la reconstatare de 6 ore. 95% dintre dosarele de daună au avut un timp mediu de accept al plăţii de 48 de ore.
Groupama oferă servicii de asigurare pentru aproape 2 milioane de clienţi individuali şi 150.000 de companii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 571 / 19984 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Early Game investește 1,5 mil. € în marketplace-ul de job-uri YOX. Echipa DLA Piper România a asigurat asistența juridică și a coordonat echipa internațională implicată în tranzacție
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...