Doar 18% dintre români cumpără lactate de la producători locali (studiu)
09 Februarie 2021
AgerpresÎn medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse lactate.
Doar 18% dintre respondenţi declară că se duc direct la producătorii locali pentru a cumpăra lactate, în vreme ce majoritatea românilor (57%) preferă lanţurile de magazine, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre consumul de lactate în rândul românilor.
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse lactate.
Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenţi este margarina - 30% dintre ei declară că nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina - aproape jumătate (49%) au selectat această opţiune.
Când vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se află laptele - consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentaţia lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menţionate de 21%), untul (menţionat de 20%) şi brânza telemea (menţionată de 18%).
Datele Reveal Marketing Research arată că, în general, românii preferă să cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Întrebaţi de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenţi declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piaţă pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenţi declară că nu cumpără deloc.
Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket/hypermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piaţă. 1 din 3 români cu cumpără deloc margarina. Deşi lanţurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură de români, un sfert dintre aceştia (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local.
Întrebaţi cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obişnuiesc să cumpere mereu acelaşi brand, indiferent de promoţiile de la raft. 46% dintre respondenţi afirmă că alternează aceleaşi branduri, în funcţie de promoţiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că îşi fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcţie de promoţiile de la raft şi nu cumpără mereu aceleaşi brand. Un procent de doar 6% dintre respondenţi spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate şi nu achiziţionează aceeaşi marcă. Alegerea lor este influenţată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.
Întrebaţi care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru români, în medie, cei mai mulţi dintre aceştia (53%) au spus că preferă pachetele de cantitate, de tipul primeşti 20% în plus pentru acelaşi preţ. Pe locul al doilea se află pachetele cu acelaşi produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost menţionate în medie de 37% dintre respondenţi. Mai puţin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) - doar 10% în medie dintre români au selectat acest răspuns.
Studiul şi-a propus să investigheze şi schimbările aduse de pandemie în ceea ce priveşte criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre aceştia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziţie. Ei declară că în continuare cumpără aceleaşi produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc nişte schimbări - 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau şi înainte, adaugă în coş şi produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte - produse considerate a fi mai sănătoase.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 19-25 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 14109 / 18294 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...