ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consumatorii vor să aloce mai mulţi bani în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale (raport)

05 Iulie 2023   |   Agerpres

Procentul celor care cred că alimentelor se vor scumpi în continuare este mai mare faţă de ediţia precedentă, din februarie, când a fost de 42%, conform unui comunicat al PwC remis, miercuri, AGERPRES.

 
 
Aproape jumătate (46%) dintre consumatorii din întreaga lume cred că preţurile alimentelor vor continua să crească, însă, deşi le va fi afectat bugetul, mulţi vor să aloce sume mai mari în acest an pentru călătorii şi bunuri neesenţiale, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023, din luna iunie.
 
Procentul celor care cred că alimentelor se vor scumpi în continuare este mai mare faţă de ediţia precedentă, din februarie, când a fost de 42%, conform unui comunicat al PwC remis, miercuri, AGERPRES.
 
Cu toate acestea, deşi, din cauza cheltuielilor mai mari cu produsele alimentare, consumatorii şi-au redus, de la începutul anului, cheltuielile neesenţiale, acum prevăd o creştere a acestora în perioada următoare. Astfel, mai mult de o treime (36%) dintre respondenţi spun că vor aloca mai mult pentru îmbrăcăminte şi produse de sănătate, frumuseţe, comparativ cu 28% şi 27%, în ultimele două sondaje.
 
"Consumatorii sunt pesimişti în privinţa evoluţiei preţurilor în următoarele şase luni, anticipând o continuare a scumpirilor, dar acum, comparativ cu sondajele anterioare când îşi exprimau intenţia de a economisi, îşi propun să aloce sume mai mari pentru alte cheltuieli, cum ar fi renovarea locuinţei şi călătorii. O tendinţă similară este observată şi în România, unde comerţul continuă să fie pe plus, de peste 5% în volum, în ciuda inflaţiei aflată încă la un nivel ridicat, de peste 10%, potrivit datelor publicate de INS în mai. Presiunea inflaţiei asupra veniturilor populaţiei este tot mai dificil de suportat şi, în acest context, guvernul României a stabilit ca prioritate pentru perioada următoare diminuarea preţurilor la anumite produse alimentare de bază, prin plafonarea adaosului comercial. Rămâne de văzut dacă această măsură va avea impactul scontat", a declarat Ruxandra Târlescu, partener şi leader pentru sectorul de Retail al PwC România.
 
Astfel, a crescut la nivel global numărul consumatorilor care vor să cheltuiască mai mult cu 7% pentru articole de îmbunătăţire a locuinţei. Majorarea preconizată a acestor cheltuieli este similară cu cea indicată pentru alte categorii, precum electronice de consum, echipamente sportive şi de fitness, divertisment acasă şi activităţi online.
 
În acelaşi timp, mult mai mulţi consumatori, 44% (faţă de 30% în februarie) estimează creşterea cheltuielilor pentru călătorii, atât interne, cât şi internaţionale.
 
Deşi peisajul comerţului electronic este în schimbare, pe fondul unei concurenţe crescute şi a unei scăderi a anumitor achiziţii discreţionare, jumătate dintre cei chestionaţi intenţionează să-şi majoreze cheltuielile online în următoarele şase luni, un salt semnificativ de la 43% în sondajul din februarie.
 
Totuşi, 50% dintre respondenţi se aşteaptă să continue să facă cumpărături în magazinele fizice, confirmând apariţia consumatorului "phygital".
 
O constatare a sondajului PwC este că, din ce în ce mai des, consumatorii iau decizia de a evita comercianţii intermediari şi platformele de comerţ online şi de a cumpăra direct de la branduri.
 
Majoritatea consumatorilor (63%) declară că au cumpărat produse direct de pe site-ul unui brand şi e de aşteptat ca acest număr să crească. Alţi 29% spun că, deşi nu au făcut-o încă, iau în considerare opţiunea direct to consumer (D2C).
 
Aproape jumătate dintre consumatori spun că principalul motiv pentru care sunt atraşi de site-urile web D2C este autenticitatea produselor, în special atunci când fac cumpărături pentru îmbrăcăminte, produse electronice şi articole de înfrumuseţare şi îngrijire personală.
 
Raportul mai semnalează că opt din zece consumatori au spus că ar plăti cu până la 5% mai mult pentru bunul produs în mod sustenabil. Întrebaţi cât de mult ar plăti peste preţul mediu pentru o varietate de bunuri, cum ar fi alimentele produse local de fermieri, produse fabricate cu o amprentă de carbon mai mică şi articolele făcute la comandă sau personalizate, mai mult de patru din zece consumatori ar plăti cu până la 10% în plus, unul din zece spune că ar plăti până la 30%, iar aproape 7% că ar plăti chiar mai mult. Generaţia Millennials şi generaţia Z au fost cele mai dispuse să cheltuiască mai mult de dragul sustenabilităţii.
 
În cadrul sondajului bianual Global Consumer Insights Survey au fost intervievaţi circa 9.000 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.
 
PwC este o reţea de firme prezentă în 152 de ţări, cu mai mult de 328.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5410 / 19564
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...