Companiile au redus cu circa 20% bugetele pentru servicii IT, în ultimii doi ani (analiză)
16 Septembrie 2024
AgerpresExperţii remarcă faptul că, pe lângă reducerea bugetelor, companiile IT sunt forţate să inoveze pentru a rămâne competitive.
Bugetele alocate pentru servicii IT sunt cu aproximativ 20% sub nivelul înregistrat în urmă cu doi ani, iar programatorii români au început să accepte salarii mai mici pe fondul scăderii numărului de proiecte şi al creşterii concurenţei, arată o analiză de specialitate, publicată luni.
Conform dezvoltatorului român de software, Oves Enterprise, această tendinţă de reducere a bugetelor alocate proiectelor IT este în concordanţă cu ceea ce se întâmplă la nivel internaţional, unde companiile, inclusiv cele din domeniul tehnologic, reduc cheltuielile şi caută soluţii mai eficiente din punct de vedere al costurilor.
"Scăderea bugetelor pentru IT a fost determinată, în mare parte, de incertitudinile economice globale, de inflaţie şi de necesitatea companiilor de a prioritiza investiţiile esenţiale. Multe companii mari au apelat iniţial la outsourcing în India, atrase de costurile mai mici. Însă, în ultima perioadă, mare parte dintre acestea a revenit la furnizori din Europa de Est, inclusiv din România, ca urmare a neconcordanţelor de calitate şi livrare întâmpinate în Asia", subliniază specialiştii.
Conform dezvoltatorului român de software, Oves Enterprise, această tendinţă de reducere a bugetelor alocate proiectelor IT este în concordanţă cu ceea ce se întâmplă la nivel internaţional, unde companiile, inclusiv cele din domeniul tehnologic, reduc cheltuielile şi caută soluţii mai eficiente din punct de vedere al costurilor.
"Scăderea bugetelor pentru IT a fost determinată, în mare parte, de incertitudinile economice globale, de inflaţie şi de necesitatea companiilor de a prioritiza investiţiile esenţiale. Multe companii mari au apelat iniţial la outsourcing în India, atrase de costurile mai mici. Însă, în ultima perioadă, mare parte dintre acestea a revenit la furnizori din Europa de Est, inclusiv din România, ca urmare a neconcordanţelor de calitate şi livrare întâmpinate în Asia", subliniază specialiştii.
Totuşi, în ciuda acestui trend de revenire, bugetele rămân mai mici decât înainte de criză, fiind însă cu aproximativ 10% - 15% mai mari decât cele oferite pentru servicii din India, dar semnificativ mai reduse faţă de 2022.
În România, tendinţele actuale din industria IT reflectă aceste schimbări. Astfel, experţii remarcă faptul că, pe lângă reducerea bugetelor, companiile IT sunt forţate să inoveze pentru a rămâne competitive.
"Utilizarea tehnologiilor de inteligenţă artificială (AI) şi automatizarea proceselor (RPA) au devenit soluţii esenţiale pentru optimizarea costurilor şi creşterea productivităţii. Iar programatorii români, care înainte aveau aşteptări salariale ridicate, au început să accepte salarii mai mici pe fondul scăderii numărului de proiecte şi a creşterii concurenţei", notează sursa citată.
La nivel internaţional, rapoartele relevă faptul că bugetele IT au scăzut cu aproximativ 20%, în ultimii doi ani, în timp ce outsourcing-ul către regiuni cu forţă de muncă mai ieftină, precum India şi Filipine, a crescut iniţial, dar s-a confruntat cu probleme legate de calitate.
O cercetare Deloitte evidenţiază că 63% dintre companii au menţionat reducerea costurilor ca principal beneficiu al outsourcing-ului. Totodată, integrarea AI şi automatizarea proceselor au devenit factori critici în creşterea eficienţei operaţionale şi a competitivităţii pe piaţă.
Oves Enterprise este o companie românească de dezvoltare de software, cu expertiză în crearea de soluţii software complexe şi inovaţii AI destinate industriilor aerospaţiale, de apărare şi de securitate cibernetică, înfiinţată în 2015 la Cluj-Napoca.
În prezent, peste jumătate din cifra de afaceri a companiei este generată de proiecte din afara României.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 688 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...