CE salută acordul privind reducerea emisiilor de CO2 generate de camioanele noi şi de autobuzele urbane
19 Ianuarie 2024
AgerpresRegulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
Comisia Europeană a salutat acordul încheiat joi între Parlamentul European şi Consiliu cu privire la un acord politic provizoriu de consolidare a standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi care intră pe piaţa UE începând din 2030, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
Acordul stabileşte obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele de 45% pentru perioada 2030-2034, de 65% pentru perioada 2035-2039 şi de 90% începând din 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Domeniul de aplicare al regulamentului este extins şi aceste standarde se vor aplica acum aproape tuturor camioanelor (inclusiv vehiculelor de uz specific, cum ar fi camioanele pentru gunoi, basculele sau betonierele din beton începând din 2035), autobuzelor urbane, autobuzelor pe distanţe lungi şi remorcilor. Obiectivele specifice de reducere a emisiilor sunt, de asemenea, stabilite pentru remorci (7,5%) şi semiremorci (10%), începând cu 2030.
Pentru a accelera tranziţia către transportul public cu emisii zero în întreaga Europă, noile autobuze urbane trebuie să reducă emisiile cu 90% începând din 2030. Toate autobuzele urbane noi vor trebui să aibă emisii zero până în 2035.
În temeiul acordului provizoriu, Comisia va revizui eficacitatea şi impactul regulamentului până în 2027. Această revizuire va acoperi extinderea domeniului de aplicare la camioanele mici, o metodologie pentru înregistrarea vehiculelor grele care funcţionează exclusiv cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2, în conformitate cu legislaţia UE şi cu obiectivele neutralităţii climatice, rolul unui factor de corecţie a emisiilor de dioxid de carbon în tranziţia către vehiculele grele cu emisii zero şi o metodologie pentru determinarea emisiilor de CO2 pe durata întregului ciclu de viaţă al vehiculelor grele noi.
Acordul transmite un alt semnal clar producătorilor, operatorilor de transport şi utilizatorilor pentru a orienta investiţiile către tehnologii inovatoare cu emisii zero şi pentru a stimula introducerea infrastructurii de reîncărcare şi de realimentare.
În februarie 2023, Comisia a propus proiectul de regulament pentru a stabili standarde de CO2 pentru vehiculele grele începând cu 2030, pentru a contribui la atingerea obiectivului UE privind neutralitatea climatică până în 2050 şi pentru a reduce cererea de combustibili fosili importaţi. Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de transportul rutier în UE şi reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2395 / 18434 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...