ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Capitala este lider naţional în vânzările din retail; femeile generează 60% din totalul tranzacţiilor (analiză)

05 Februarie 2025   |   Agerpres

Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidenţiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători şi alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente şi băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puţin peste 17%.

 
 
Bucureştiul este lider naţional în materie de vânzări în retail, cu 10,49% din total, urmat de Timişoara (7,23%) şi de Cluj-Napoca (4,58%), conform unei analize de specialitate, publicată miercuri.

Cercetarea realizată de Footprints AI arată că femeile generează aproape 60% din tranzacţiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară şi orientare către produse de calitate, în timp ce familiile cu copii contribuie cu aproape 35% din vânzări, reprezentând un segment strategic pentru retaileri.

Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidenţiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători şi alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente şi băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puţin peste 17%.


De asemenea, românii continuă să acorde prioritate produselor esenţiale, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui, zahărul şi laptele, care domină coşul de cumpărături.

"Cu toate acestea, produsele premium câştigă din ce în ce mai mult teren, în special în mediul urban. Categorii precum panificaţia furnizată (9,45% din totalul vânzărilor) şi gustările dulci (9,66%) se numără printre preferatele consumatorilor, indicând o tendinţă spre confort şi auto-răsfăţ", se menţionează în analiză.

Potrivit sursei citate, în zonele rurale, comportamentul de cumpărare se orientează în special spre produse esenţiale precum uleiul, zahărul şi lactatele, consumatorii fiind mai atenţi la preţ şi la necesităţile de bază.

În acelaşi timp, lactatele precum iaurtul, sana şi kefirul au înregistrat un avans semnificativ, datorită interesului crescut pentru produse sănătoase. Totodată, gustările dulci şi sărate reprezintă împreună 17,5% din volumul vânzărilor, rămânând extrem de populare, cu vârfuri de consum în sărbătorile de iarnă şi de Paşte.

În aceeaşi categorie a preferinţelor, băuturile alcoolice şi tutunul reprezintă împreună 6,5% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România, conform Eurostat, un procent semnificativ peste media europeană de 4,4%. La categoria băuturilor alcoolice berea continuă să ocupe un loc semnificativ, reprezentând aproape 8% din totalul vânzărilor, fiind asociată cu evenimente sociale şi consum crescut în sezonul cald.

Românii îşi sincronizează achiziţiile cu zilele de salariu, cele mai multe tranzacţii fiind înregistrate în jurul zilelor de 5 şi 20 ale lunii. Intervalul orar preferat pentru cumpărături este între 11:00 şi 13:00, când predomină cumpărăturile planificate, iar serile sunt rezervate pentru achiziţii rapide după programul de muncă.

Footprints AI oferă agenţiilor şi brandurilor o platformă de analiză, automatizare şi inteligenţă artificială pentru planificarea şi derularea campaniilor publicitare omnichannel.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 40 / 18445
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...