
APIA: Industria auto românească performează; România a exportat autoturisme noi de 12 miliarde de euro, în 2024
13 Februarie 2025
AgerpresPotrivit sursei citate, aceste cifre demonstrează un randament pozitiv al exporturilor faţă de importuri, ceea ce subliniază competitivitatea industriei auto româneşti pe piaţa internaţională.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) respinge ferm ideea că industria auto românească nu performează, aşa cum s-a vehiculat eronat în spaţiul public, România exportând în 2024 autoturisme noi în valoare de aproximativ 12 miliarde de euro, în timp ce importurile au fost de 3,5 miliarde de euro.
"Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile doreşte să clarifice recentele informaţii apărute în mass-media, conform cărora valoarea exporturilor din industria auto ar fi inferioară importurilor, sugerând astfel o presupusă sub performanţă a sectorului. Această interpretare nu reflectă realitatea economică şi comercială a industriei auto din România. Cifrele vehiculate în presă aferente exporturilor de 43 miliarde de euro şi cele aferente importurilor de 45 miliarde de euro sunt supraevaluate în cifre absolute. Aceste valori nu reflectă structura reală a fluxurilor comerciale specifice industriei auto, incluzând segmente care nu sunt direct relevante pentru evaluarea performanţei sectorului. APIA consideră esenţială o abordare corectă şi documentată a acestor date pentru a evita dezinformarea publicului şi a factorilor decizionali. În realitate, în anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ 12 miliarde de euro, în timp ce importurile de autoturisme noi au fost de 3,5 miliarde de euro", se arată într-un comunicat de presă al asociaţiei profesionale, transmis AGERPRES.
"Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile doreşte să clarifice recentele informaţii apărute în mass-media, conform cărora valoarea exporturilor din industria auto ar fi inferioară importurilor, sugerând astfel o presupusă sub performanţă a sectorului. Această interpretare nu reflectă realitatea economică şi comercială a industriei auto din România. Cifrele vehiculate în presă aferente exporturilor de 43 miliarde de euro şi cele aferente importurilor de 45 miliarde de euro sunt supraevaluate în cifre absolute. Aceste valori nu reflectă structura reală a fluxurilor comerciale specifice industriei auto, incluzând segmente care nu sunt direct relevante pentru evaluarea performanţei sectorului. APIA consideră esenţială o abordare corectă şi documentată a acestor date pentru a evita dezinformarea publicului şi a factorilor decizionali. În realitate, în anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ 12 miliarde de euro, în timp ce importurile de autoturisme noi au fost de 3,5 miliarde de euro", se arată într-un comunicat de presă al asociaţiei profesionale, transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, aceste cifre demonstrează un randament pozitiv al exporturilor faţă de importuri, ceea ce subliniază competitivitatea industriei auto româneşti pe piaţa internaţională.
"Chiar şi luând în considerare importurile de autoturisme rulate, care au însumat 3,4 miliarde de euro, balanţa comercială rămâne favorabilă exportului de autoturisme noi. Totuşi, APIA doreşte să atragă atenţia asupra unui fenomen îngrijorător: importurile de autoturisme rulate care generează pierderi economice semnificative pentru statul român întrucât o mare parte din acestea sunt importate la negru, fără a fi fiscalizate sau fiscalizate necorespunzător. De asemenea este important de menţionat că aceste importuri au un impact negativ asupra mediului pentru că au un grad de poluare ridicat", notează specialiştii APIA.
Astfel, datele oficiale relevă faptul că 64% dintre autoturismele rulate, importate în 2024, sunt mai vechi de zece ani, fiind echipate cu tehnologii depăşite, care contribuie la creşterea emisiilor poluante şi la scăderea siguranţei în trafic.
"Prezenţa masivă pe piaţă a acestor autoturisme uzate impune măsuri concrete pentru limitarea efectelor negative generate de acest fenomen. APIA consideră că este necesară introducerea unui impozit general anual pentru autoturisme în funcţie de norma de poluare şi de anul de fabricaţie. O astfel de măsură ar contribui la protejarea sănătăţii publice, la îmbunătăţirea siguranţei rutiere şi la reducerea impactului asupra bugetului de stat, încurajând în acelaşi timp achiziţia de autoturisme mai noi, mai sigure şi cu un nivel de poluare redus", sunt de părere reprezentanţii APIA.
În viziunea producătorilor şi importatorilor de autoturisme din România, industria auto autohtonă este una dintre cele mai dinamice şi performante din regiune, iar datele economice reflectă acest lucru în mod clar.
Ca atare, APIA respinge ferm ideea că acest sector ar fi neperformant şi subliniază necesitatea unui dialog constructiv privind politicile fiscale şi de mediu pentru susţinerea dezvoltării sustenabile a pieţei auto din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1254 / 19722 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...