ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute şi folosite

19 Februarie 2025   |   Agerpres

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora.

 
 
Serviciile cu valoare adăugată, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un număr cu suprataxă şi facilitează plata unor servicii/produse, accesul la informaţii din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, acest tip de servicii sunt utilizate pentru acces la informaţii (relaţii cu clienţii, asistenţă tehnică (transporturi feroviare, asistenţă rutieră etc.), informaţii privind abonaţii, servicii de conţinut premium (divertisment, jocuri şi concursuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăţi (achiziţionarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziţionarea de produse digitale).


"Aceste servicii sunt uşor de recunoscut datorită utilizării unor numere speciale: numere naţionale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) şi numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel. SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terţi (furnizori de conţinut prin intermediul operatorilor de telefonie) şi sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decât un SMS sau apel obişnuit. Aceste servicii pot fi activate: prin SMS - transmiterea unui cod la un număr scurt, online - introducerea numărului de telefon pe o pagină web şi confirmare prin SMS, prin apel - accesarea unui număr la tarife speciale. Atenţie! Există SVA cu tarifare unică şi SVA cu tarifare recurentă (abonamente), acestea din urmă implicând costuri recurente până la dezabonare", se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora. Astfel, în cazul apelurilor vocale, un mesaj de întâmpinare va indica costurile înainte de livrarea conţinutului, iar pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces şi dezabonare.

Recomandările Autorităţii către utilizatorii SVA cuprind, printre altele: la accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie să fie atenţi dacă sunt redirecţionaţi către o altă pagină al cărei conţinut nu intenţionau să-l acceseze şi să nu trimită coduri prin SMS fără a înţelege motivul; dacă nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurentă utilizatorii trebuie să urmeze instrucţiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul iniţial de abonare; copiii care au acces nerestricţionat la telefon ar trebui să fie supravegheaţi pentru a preveni accesarea accidentală a acestor servicii. Factura detaliată emisă de operatorul de telefonie conţine mai multe informaţii privind numărul scurt tarifabil accesat la care a fost iniţiată furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.

În privinţa reclamaţiilor, arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii susţine că obligaţiile de informare a utilizatorilor cad, în principal, în sarcina furnizorilor de servicii de conţinut.

"De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice întrucât furnizează doar servicii de conţinut sau facilitează furnizarea unor astfel de servicii. ANCOM poate verifica dacă un furnizor de servicii de comunicaţii electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conţinut cărora le-a alocat numere pentru SVA îşi respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor (...) Mai multe informaţii cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM", notează sursa citată.

Totuşi, în măsura în care consideră că nu au întreprins vreun demers pentru accesarea SVA şi nici nu au încredinţat telefonul/SIM-ul unei terţe persoane, utilizatorii prejudiciaţi se pot adresa organelor de poliţie pentru investigarea unor posibile acţiuni de fraudă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18 / 18545
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Meet the Professionals | De vorbă cu Olguța Bendeac, Head of Legal - Decathlon Romania, avocat antrenat în proiecte transfrontaliere ce i-au permis să lucreze într-un context internațional, cu diverse jurisdicții și culturi juridice: ”Principiile fundamentale care mă ghidează atât în viața profesională, cât și în cea personală, sunt integritatea și etica profesională. Acord o importanță deosebită corectitudinii și justiției, și consider că fiecare acțiune trebuie să fie guvernată de aceste valori fundamentale”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers de ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Gabriela Cacerea, Partener NNDKP și unul dintre coordonatorii practicii de M&A: ”Cuvântul cheie pentru a descrie piața fuziunilor și achizițiilor din 2024 în România este ‘reziliență’. Sperăm să își mențină traiectoria moderat ascendentă, în 2025, dar începutul de an nu pare să aducă o certitudine din această perspectivă; suntem în prezența unor circumstanțe de potențială încetinire în următoarele luni”
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...