ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute şi folosite

19 Februarie 2025   |   Agerpres

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora.

 
 
Serviciile cu valoare adăugată, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un număr cu suprataxă şi facilitează plata unor servicii/produse, accesul la informaţii din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, acest tip de servicii sunt utilizate pentru acces la informaţii (relaţii cu clienţii, asistenţă tehnică (transporturi feroviare, asistenţă rutieră etc.), informaţii privind abonaţii, servicii de conţinut premium (divertisment, jocuri şi concursuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăţi (achiziţionarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziţionarea de produse digitale).


"Aceste servicii sunt uşor de recunoscut datorită utilizării unor numere speciale: numere naţionale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) şi numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel. SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terţi (furnizori de conţinut prin intermediul operatorilor de telefonie) şi sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decât un SMS sau apel obişnuit. Aceste servicii pot fi activate: prin SMS - transmiterea unui cod la un număr scurt, online - introducerea numărului de telefon pe o pagină web şi confirmare prin SMS, prin apel - accesarea unui număr la tarife speciale. Atenţie! Există SVA cu tarifare unică şi SVA cu tarifare recurentă (abonamente), acestea din urmă implicând costuri recurente până la dezabonare", se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre serviciile accesate şi tarifele acestora. Astfel, în cazul apelurilor vocale, un mesaj de întâmpinare va indica costurile înainte de livrarea conţinutului, iar pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces şi dezabonare.

Recomandările Autorităţii către utilizatorii SVA cuprind, printre altele: la accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie să fie atenţi dacă sunt redirecţionaţi către o altă pagină al cărei conţinut nu intenţionau să-l acceseze şi să nu trimită coduri prin SMS fără a înţelege motivul; dacă nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurentă utilizatorii trebuie să urmeze instrucţiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul iniţial de abonare; copiii care au acces nerestricţionat la telefon ar trebui să fie supravegheaţi pentru a preveni accesarea accidentală a acestor servicii. Factura detaliată emisă de operatorul de telefonie conţine mai multe informaţii privind numărul scurt tarifabil accesat la care a fost iniţiată furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.

În privinţa reclamaţiilor, arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii susţine că obligaţiile de informare a utilizatorilor cad, în principal, în sarcina furnizorilor de servicii de conţinut.

"De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice întrucât furnizează doar servicii de conţinut sau facilitează furnizarea unor astfel de servicii. ANCOM poate verifica dacă un furnizor de servicii de comunicaţii electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conţinut cărora le-a alocat numere pentru SVA îşi respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor (...) Mai multe informaţii cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM", notează sursa citată.

Totuşi, în măsura în care consideră că nu au întreprins vreun demers pentru accesarea SVA şi nici nu au încredinţat telefonul/SIM-ul unei terţe persoane, utilizatorii prejudiciaţi se pot adresa organelor de poliţie pentru investigarea unor posibile acţiuni de fraudă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2138 / 20665
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...