ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face la furnizorul la care solicitantul a intenţionat să se porteze

02 Septembrie 2021   |   Agerpres

"Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea. Dacă utilizatorul doreşte să solicite anularea procesului de portare, trebuie să ţină cont de faptul că are la dispoziţie o perioadă foarte scurtă", se menţionează în comunicat.

 
 
Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intenţionat să se porteze, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării, potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
 
"Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea. Dacă utilizatorul doreşte să solicite anularea procesului de portare, trebuie să ţină cont de faptul că are la dispoziţie o perioadă foarte scurtă", se menţionează în comunicat.
 
Totodată, cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depăşirii acestui termen, portarea numărului va fi finalizată.
 
Potrivit sursei citate, întreaga perioadă de portare este, în condiţii normale, de trei zile lucrătoare. În cazul în care momentul iniţial convenit pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineaţa, cererea trebuie depusă până cel târziu joi seara (din săptămâna anterioară), iar dacă intervalul orar este în a doua parte a zilei, cererea trebuie depusă până cel târziu vineri în prima parte zilei.
 
Reprezentanţii ANCOM susţin că formularul tip, care trebuie completat pentru a iniţia anularea portării, poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil şi pe pagina de internet a acestuia.
 
Totodată, pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reţeaua căruia se doreşte portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să beneficieze deja de noua ofertă. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure şi posibilitatea portării unui număr de telefon fără alocarea unui număr provizoriu.
 
"Dacă acceptă numărul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are două opţiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relaţia contractuală cu furnizorul acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numărului provizoriu (adică să aibă un contract şi cu acest furnizor) sau să renunţe la numărul provizoriu şi implicit la contractul aferent acestuia", se mai spune în comunicat.
 
Potrivit ANCOM, furnizorul acceptor are obligaţia să informeze utilizatorii despre aceste opţiuni.
 
Pe de altă parte, operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informaţiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii şi pe pagina proprie de internet. În acelaşi timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum şi procedura de depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.
 
În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în total 144 de petiţii privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare şi 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumătate a acestui an, au fost primite 78 de petiţii, din care 22 au avut ca subiect anularea portării şi 3 alocarea de numere provizorii.
 
ANCOM recomandă utilizatorilor să analizeze cu atenţie contractele pe care le semnează, acordând o atenţie sporită documentelor destinate procesului de portare, în special secţiunii referitoare la alocarea numărului provizoriu, şi, nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) şi să le păstreze.
 
Conform reprezentanţilor ANCOM, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării) în cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, dar se poate adresa şi la ANCOM.
 
Totodată, Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.
 
"Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet", se mai precizează în comunicat.
 
ANCOM este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultra-rapide. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12856 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...