75 % dintre angajaţii din sectorul public care au lucrat de acasă s-au simţit la fel de productivi ca la birou(studiu)
16 Martie 2021 Agerpres
Acesta semnalează că noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajaţi. Astfel, 71% dintre respondenţii care au lucrat de la distanţă consideră că beneficiul cel mai mare al lucrului de acasă a fost timpul câştigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.
Trei sferturi dintre angajaţii din sectorul public care au lucrat de acasă parţial sau permanent s-au simţit cel puţin la fel de productivi ca atunci când îşi desfăşurau activitatea la birou, conform unui studiu realizat de o companie de IT.
Acesta semnalează că noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajaţi. Astfel, 71% dintre respondenţii care au lucrat de la distanţă consideră că beneficiul cel mai mare al lucrului de acasă a fost timpul câştigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.
Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultăţi cu care s-au confruntat angajaţii din sectorul public în lucrul la distanţă s-au aflat comunicarea cu echipa (37%), singurătatea (26%) şi lipsa spaţiului sau a mobilierului adecvat (25%). Deşi majoritatea angajaţilor au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanţă, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenţi spun că nu au folosit nicio aplicaţie pentru a organiza videoconferinţe cu echipa, iar 67% nu folosesc semnătura electronică, relevă rezultatele studiului naţional Regista "Noua realitate a lucrului de acasă, realizat de Zitec.
Conform studiului, din totalul respondenţilor, aproape 70% nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. În timpul Stării de Urgenţă, aproape 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parţial de acasă şi parţial de la birou, în timp ce 25% au continuat să lucreze exclusiv de la birou. Totodată, 20% dintre respondenţi au lucrat de la distanţă şi în Starea de Urgenţă şi continuă să lucreze de acasă şi în prezent.
Deşi 60% dintre funcţionari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituţiei la care lucrează, 85% dintre aceştia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. Mai mult, peste jumătate dintre respondenţi folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicaţiilor instituţiei.
"Peste două treimi din angajaţii instituţiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluţie cloud, utilizatorii Regista au putut să îşi continue activitatea cu succes şi în siguranţă, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înţelegem mai bine particularităţile lucrului de acasă pentru instituţiile publice şi să creăm soluţii mai bune pentru eficientizarea telemuncii", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi cofondator Zitec.
Studiul Regista "Noua realitate a lucrului de acasă" vine în completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a instituţiilor publice realizate anul trecut prin "Caravana Regista" şi prin "Ghidul esenţial pentru digitalizarea primăriei".
Studiul Regista a fost realizat pe baza răspunsurilor din chestionarul "Măsuri de prevenţie în pandemie. Cum aţi adaptat modul de lucru în cadrul instituţiei?" la care au participat reprezentanţi din peste 400 de instituţii publice din toate judeţele ţării în perioada 15 februarie - 14 martie 2021. Cei mai mulţi dintre respondenţi provin din următoarele sectoare publice de activitate: administraţii publice locale (30%), învăţământ (25%), urmate de sănătate (10%) şi instituţii guvernamentale (10%).
Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.
Până în prezent, peste 600 de instituţii şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia folosind Regista. Aplicaţia are peste 12.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente.
Lider pe piaţa IT & Digital Marketing din România, cu birouri în Bucureşti şi Braşov, Zitec este specializată în dezvoltarea de soluţii de afaceri, servicii şi produse tehnologice personalizate, aplicaţii mobile, blockchain, precum şi servicii de digital marketing.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 15854 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





