ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ovidiu Șerban, după 12 ani de la intrarea în echipa ZRVP - Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru, în general, și cu ZRVP, în special, îți aduce mai multe avantaje. Privind retrospectiv, cred că a fost cea mai bună decizie, pentru că aici am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o și îmi desfășor cu plăcere activitatea de avocat în fiecare zi

16 Septembrie 2021   |   Bogdan Alexandru

Astăzi, Ovidiu coordonează o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care se ocupă sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă.

 
 
Ovidiu Șerban s-a alăturat ZRVP în urmă cu 12 ani, atras de faptul că, încă de atunci, firma era percepută ca o veritabilă ”fabrică” de avocați litiganți, cu o clientelă bogată și cu avocați formatori cu o vastă experiență în avocatură, pe care doar îi urmărise pledând în instanță. A preluat mandate chiar din prima zi în care a intrat în noua echipă și a avut norocul să lucreze pe dosare cu toți cei trei parteneri de la departamentul de litigii de la momentul respectiv: Călin-Andrei Zamfirescu, Stan Tîrnoveanu și Cosmin Vasile. A avut astfel ocazia să îi observe în instanță în timp ce pledau, să fie revizuit pe lucrări de fiecare dintre ei și, în esență, să învețe ce ar trebui să facă un litigant de la avocați cu o bogată experiență, provenind totuși din generații diferite.


Astăzi, Ovidiu coordonează o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care se ocupă sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă.”Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru, în general, și cu ZRVP, în special, îți aduce mai multe avantaje: pe lângă posibilitatea de a învăța de la avocați cu experiență și o cazuistică extrem de variată cu care te confrunți, este și avantajul unei organizări logistice care îți ușurează mult activitatea și te ajută să te concentrezi preponderent pe ceea ce trebuie să faci tu ca avocat”, a declarat Ovidiu Șerban într-un interviu acordat BizLawyer.

El spune că ar recomanda ZRVP avocaților care caută noi provocări profesionale pentru că aici găsesc de toate: avocați cu experiență de la care să învețe, colegi amabili care în timp le pot deveni prieteni, dosare ”cu nemiluita” din care pot să învețe și să se specializeze și, să nu uităm, un pachet financiar corespunzator. Le-ar spune acestora și faptul că trebuie să vină cu inima deschisă, să muncească mult și să își dorească în fiecare zi să fie mai buni.

”Privind retrospectiv, cred că alegerea ZRVP a fost cea mai bună decizie, pentru că, alături de ZRVP am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o încă din vremea facultății și încă îmi face plăcere să îmi desfășor activitatea de avocat în fiecare zi”, a mai spus avocatul în interviul acordat publicației noastre.

♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦ 

BizLawyer: Când v-ați alăturat firmei Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP) și de ce ați ales-o?

Ovidiu Șerban: Am început colaborarea cu ZRVP în anul 2009. Anterior, încă din timpul facultății, am colaborat cu o altă societate de avocatură, unde am făcut inițial practică, începând cu anul III de facultate, apoi mi-am făcut stagiatura și mi-am luat definitivatul în profesie în anul 2008. Motivul principal a fost acela că, la acel moment, ZRVP era văzută în piață ca o veritabilă ”fabrică” de avocați litiganți, cu o bogată clientelă și cu avocați formatori cu o vastă experiență în avocatură; aici îi amintesc pe domnii Zamfirescu sau Tîrnoveanu, pe care doar îi urmărisem pledând în instanță. Cum eu doream să ajung un foarte bun avocat de litigii, a fost o alegere firească.

Ce vă așteptați să găsiți aici și cum a fost realitatea ”din teren”? Ce ați găsit aici?

Știam din ”surse” că portofoliul de proiecte gestionat de societate era complex și variat. De altfel, nici la casa de avocatură la care lucrasem înainte nu era foarte diferit, așa că nu m-a speriat prea tare ce auzisem din această perspectivă. Însă, când am început efectiv să preiau mandate (adică din chiar prima zi) și am văzut că trebuia să pregătesc pentru termenul de a doua zi mai multe dosare, am fost puțin șocat. Dar, cu ajutorul colegilor și experiența pe care o dobândisem în anii anteriori, am reușit ușor-ușor să intru în ritm. După ceva timp am realizat că, de fapt, modul de lucru și de organizare sunt elemente cheie pentru a reuși.


 

Cu ce avocați ați interacționat, ce senioritate aveau aceștia și cum v-au sprijinit în evoluția profesioanală?

Fiind la început de carieră, îmi doream să fiu implicat în proiecte de tot felul, fie că era vorba de comercial/civil, fie că era vorba de litigii de muncă sau contencios-fiscal. Am avut norocul să lucrez pe dosare cu toți cei trei parteneri de la departamentul de litigii de la momentul respectiv: domnii Călin-Andrei Zamfirescu, Stan Tîrnoveanu și Cosmin Vasile. Am avut astfel ocazia să îi observ în instanță în timp ce pledau, să fiu revizuit pe lucrări de fiecare dintre ei și, în esență, să învăț ce ar trebui să fac ca avocat litigant de la avocați cu o bogată experiență, provenind totuși din generații diferite. Bineînțeles, pe lângă cei trei parteneri, au fost și avocații seniori cu care am lucrat în echipă și care m-au ajutat, dintre care aș menționa pe Nicoleta Boboc, cu care am colaborat foarte bine aproximativ 6 ani.

În ce tip de proiecte vă implicați azi și care sunt satisfacțiile profesionale ale activității dvs?

Astăzi coordonez o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care ne ocupăm sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă. Satisfacțiile sunt mai multe, ordinea fiind întâmplătoare: satisfacția victoriei asupra adversarului, satisfacția că ai reușit să rezolvi problema cu care clientul a venit la tine, satisfacția unei profesii care îți oferă un oarecare prestigiu și mai puține griji pentru ziua de mâine etc.

Ce contează mai mult? Cum și cât lucrezi, sau cu cine lucrezi? Meseria se fură sau depinde totul de colaborarea cu superiorii? Valorile firmei sunt importante?

Contează toate cele de mai sus și nu numai acestea. Contează cât lucrezi, pentru că munca este esențială, dar contează și să ai o echipă bine pregătită pentru că este infinit mai greu să lucrezi singur, dacă nu chiar imposibil. Meseria se mai și ”fură”, deși cred că în prezent, când există societăți de avocatură cu o structură bine determinată, cu departamente organizate pe criterii de senioritate, cred că mai mult se învață de la mentori. Valorile firmei sunt importante, dar aș spune că mai important este să existe o convergență între acestea și valorile în care crede avocatul, altfel colaborarea nu prea are sorți de izbândă.

Care ar fi, în opinia dumneavoastră, principalele avantaje ale apartenenței la firma cu care colaborați acum?

Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru în general și cu ZRVP în special îți aduce mai multe avantaje: pe lângă posibilitatea de a învăța de la avocați cu experiență și o cazuistică extrem de variată cu care te confrunți, este și avantajul unei organizări logistice care îți ușurează mult activitatea și te ajută să te concentrezi preponderent pe ceea ce trebuie să faci tu ca avocat.  





Care a fost cel mai fericit moment de împlinire profesională din cariera dumneavoastră?

Fiecare promovare în societate a fost primită cu mare bucurie, pentru că însemna o recunoaștere a eforturilor pe care le făceam. Apoi, au fost numeroase victorii obținute în litigii importante, însă e greu să identific un moment anume.

Cât de greu se promovează în ierarhia firmei? Unde vă vedeți peste 5 ani?

Din anul 2009 și până în prezent am reușit să promovez de la poziția de associate la cea de senior associate în anul 2013 și la cea de managing associate, în anul 2016, intervale pe care le întâlnim la majoritatea avocaților care au trecut prin această societate, cel puțin în ultimii 12 ani. Nu aș putea spune că este ușor sau greu, însă cred că este o recunoaștere a eforturilor depuse care intervine mai devreme sau mai târziu. Peste 5 ani? Probabil tot în ZRVP.

Privind în urmă, a fost o decizie inspirată alegerea ZRVP? Care ar fi argumentele?

La momentul când am aplicat la ZRVP în anul 2009, trimisesem CV-ul și către alte două societăți de avocatură de același rang. Celelalte două m-au sunat să merg la interviu după aprox. o săptămână de la primirea CV-ului meu, în timp ce actualii colegi de la ZRVP s-au mișcat mai repede. Îmi aduc aminte și acum că într-o luni după amiază am trimis CV-ul, marți am fost sunat și am mers la interviu, unde am dat și un test, miercuri am mers la al doilea interviu și am discutat oferta financiară și joi am semnat contractul de colaborare.

Privind retrospectiv, cred că a fost cea mai bună decizie, pentru că, alături de ZRVP am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o încă din vremea facultății și încă îmi face plăcere să îmi desfășor activitatea de avocat în fiecare zi.








De ce ați recomanda ZRVP celor care caută noi provocări profesionale? Ce le-ați spune?

Pentru că la ZRVP găsesc de toate: avocați cu experiență de la care să învețe, colegi amabili care în timp le pot deveni prieteni, dosare cu nemiluita din care pot să învețe și să se specializeze și, să nu uităm, un pachet financiar corespunzator. Că trebuie să vină cu inima deschisă, să muncească mult și să își dorească în fiecare zi să fie mai buni.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1017 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...