ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mitel & Asociații, firmă cu 25 de avocați, a revenit la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada crizei sanitare. Sorin Mitel, Managing Partner: Ne așteptăm la un reviriment al activității economice în 2022 și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt legate de presiunile pe costuri ̸ inflaționiste și de lipsa forței de muncă

31 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

Anul trecut, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020.

 
 
Anul 2021 a fost unul de recuperare și reașezare, după un 2020 marcat de o criză profundă în care toți jucătorii din mediul economic au fost obligați să se recalibreze spre o nouă direcție de creștere. Scenariul este valabil și pentru afacerile din avocatură, acolo unde firmele și-au regândit strategiile de dezvoltare. „O parte din mecanismele de funcționare a societății au fost ajustate în 2020, iar în 2021 a trebuit să le ajustăm din nou”, a declarat Sorin Mitel, Senior Partner Mitel & Asociații, într-un interviu acordat BizLawyer.

Criza sanitară, care a afectat întreaga lume, a produs un impact profund și asupra activității din sectorul avocaturii de business.


S-au schimbat nevoile clienților și proiectele disponibile în piață, dar și așteptările avocaților/colaboratorilor/angajaților.

De asemenea, oportunitățile au fost altele, la fel și constrângerile financiare etc. „Iar principala provocare a fost să înțelegem acest impact (inclusiv efectele pe termen lung) și să operăm modificările necesare, care pe de o parte să ne facă să depășim momentul, iar pe de altă parte să ne pregătească pentru provocările care urmează. Nu în ultimul rând, am încercat să identificăm și să tratăm aceste provocări ca pe potențiale oportunități de schimbare, care să miște din inerția inerentă unui domeniu în principiu conservator și să conducă la o așezare mai apropiată de realitățile (umane și informaționale) ale secolului nostru”, a precizat Sorin Mitel.

Adaptarea ofertei la noul context

Noul context a obligat jucătorii din avocatura de business să-și adapteze ofertele la nevoile apărute ca urmare a pandemiei. Astfel că, în 2021, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020. În al doilea rând, firma a urmărit o reașezare a echipei de avocați (inclusiv noi recrutări) pentru a pregăti următoarea fază de creștere a activității, preconizată pentru 2022. Un al treilea obiectiv avut în vedere de casa de avocatură a fost consolidarea transformărilor tehnologice implementate în 2020 (digitalizare/dematerializare, activitatea la distanță, securitatea datelor etc). Liderul firmei de avocați subliniază că toate aceste obiective au fost atinse până la finalul anului trecut.




Pe parcursul anului 2021, în economia Mitel & Asociații, ariile de practică cu cel mai mare volum de activitate au fost tot cele pentru care societatea de avocatură are o experiență recunoscută în piață, anume Drept Societar, Fuziuni și Achiziții, Dreptul Muncii, Imobiliar și Litigii. „Preconizăm că acestea vor rămâne domeniile de bază ale societății noastre și în perioada următoare. În 2021 am primit noi proiecte de servicii avocațiale. Nu am observat o modificare în criteriile de acordare a proiectelor: în continuare, în cele mai multe cazuri, contează experiența și încrederea din proiectele de succes anterioare, dar există și cazuri în care se speculează oportunitățile de a obține reduceri de costuri la servicii”, a arătat Sorin Mitel.

Sunt așteptate creșteri în toate domeniile

În acest moment, firma este pregătită pentru toate provocările care pot apărea în 2022. Structura organizatorică a Mitel & Asociații include 25 de avocați, împărțiți în echipe specializate coordonate de avocații asociați.

Pentru a face față oricăror schimbări, echipa Mitel & Asociații are o preocupare constantă pentru digitalizare, segment care a fost accelerat de această criză. De altfel, o bună parte din activitatea firmei de avocatură se desfășoară online/in cloud, urmând ca tendința aceasta să continue, până la reducerea la minimul necesar a componentelor hardware on place.

„Pentru anul 2022, ne așteptăm la un reviriment al activității economice în general și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. În mod normal, ar trebui să asistăm la o creștere accelerată, datorată scăderilor din perioada de criză și noilor stimuli (vezi PNRR), dar rămâne să vedem cât va fi această creștere în concret, având în vedere și elementele care ar putea să o frâneze (lipsa materiilor prime și criza energetică, lipsa forței de muncă, dezechilibrele acumulate etc). Credem că toate domeniile vor beneficia de această creștere, evident cu variații între acestea. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt cele legate de presiunile pe costuri/inflaționiste și cele legate de lipsa forței de muncă. Ceea ce este important de urmărit este unde se va așeza piața și dacă acesta va fi cu adevărat un nivel sustenabil, cel puțin pe termen mediu”, a conchis coordonatorul firmei Mitel & Asociații.

 
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 954 / 1937
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații obține o hotărâre de impact major a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care înlătură de la aplicare întreaga Ordonanță de Urgență nr. 25 ̸ 2021 privind excluderea de la procedurile de achiziție publică a operatorilor economici din statele terțe față de Uniunea Europeană
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...