ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Banking & Finance | 70% dintre tranzacțiile în care avocații firmei Mitel & Asociații au asistat clienții în această arie de practică au presupus acordarea de finanțare inițială prin accesarea creditelor sindicalizate, de o complexitate deosebită. Mădălina Mitel, Partener: Creditele acordate local se situează între 5 - 230 mil. €, iar cele internaționale depășesc 300 mil. €

12 Ianuarie 2023   |   Ștefania Enache

Cele mai multe proiecte din anul 2022 au presupus acordarea asistenței juridice pentru obținerea de noi împrumuturi.

 
 
2022 a fost un an în care, odată cu ameliorarea contextului economic, determinată de calmarea pandemiei de COVID-19 și relaxarea restricțiilor, mediul de afaceri a avut tendința de a se avânta spre noi oportunități de dezvoltare. Mădălina Mitel, Partener în cadrul firmei Mitel& Asociații și coordonator al practicii de Banking & Finance, caracterizează ultimele 12 luni ca fiind o perioadă aglomerată pentru avocații axați pe această arie de practică. Cele mai multe mandate au vizat mai ales finanțări și extinderi ale unor finanțări existente pentru acordarea unor împrumuturi suplimentare.

Pe parcursul ultimului an, agenda de lucru a practicii de Banking & Finance din cadrul Mitel & Asociații a fost una plină. De exemplu, în mod tradițional, avocații firmei asistă o serie de clienți în tranzacțiile de leasing operațional și financiar de echipamente și autovehicule. În astfel de proiecte, consultanții acționează de cele mai multe ori de partea achizitorilor, sprijinindu-i pe aceștia încă din stadiul incipient al negocierilor.


De altfel, proiecte sociate operațiunilor de leasing continuă să se deruleze și în această perioadă. „Totuși, dacă este să facem o analiză, aproximativ 70% dintre tranzacțiile la care am participat activ au presupus acordarea de finanțare inițială prin accesarea creditelor sindicalizate. Acestea sunt de o complexitate deosebită și necesită un efort de echipă continuu, pe toată durata proiectului, dat fiind atât numărul mare de actori implicați, cât și valoarea împrumutului. De asemenea, în acest an, societatea noastră a fost implicată în proiecte de finanțare cu o componentă multi-jurisdicțională, mandatul nostru vizând asigurarea conformității contractului de finanțare și a pachetului de garanții aferent cu legea română”, punctează avocatul.


Creștere continuă a nevoii de capital de lucru

În ciuda turbulențelor economice actuale, cauzate de situația din Ucraina, se constată o creștere continuă a nevoii de capital de lucru. În acest context, echipa Mitel & Asociații a participat activ la execuția mai multor tranzacții de anvergură care necesită asistență pe aspectele ce țin de Dreptul financiar-bancar.

Mădălina Mitel amintește faptul că firmele din domeniul serviciilor au o nevoie mare de finanțare atât pentru dezvoltarea și susținerea capitalului de lucru, cât și pentru investiții în vederea creșterii dimensiunii afacerilor lor. Toate aceste aspecte se reflectă foarte clar în mandatele preluate de avocații Mitel & Asociații. „Domeniile principale asistate sunt din piața serviciilor medicale, sectorul distribuției de materiale de construcții, sectorul securității cibernetice, Real estate, precum și domeniul hotelier. Creditele acordate local se situează între 5 - 230 de milioane de euro, iar cele internaționale depășesc 300 de milioane de euro”, menționeză Partenerul firmei de avocatură.

Cele mai multe proiecte din anul 2022 au presupus acordarea asistenței juridice pentru obținerea de noi împrumuturi. Proiectele de restructurare/refinanțare au existat și anul acesta, deși în minoritate față de anii trecuți și au reflectat, printre altele, relația de încredere de care s-au bucurat împrumutații din partea finanțatorilor pe parcursul derulării parteneriatului de afaceri, precum și conduita ireproșabilă a clienților Mitel & Asociații, în calitate de împrumutați, în relația cu instituțiile de credit.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Condiții pentru obținerea finanțărilor

Avocatul mai spune că toate mandatele de finanțare preluate în anul 2022 s-au finalizat cu succes. Echipa Mitel & Asociații crede cu tărie că va putea afirma același lucru și pentru proiectele în curs de derulare la acest moment și despre care anticipează că vor fi finalizate pâna la finalul anului.

„Fiecare mandat este unic și este tratat de echipa noastră cu deosebită implicare. Unul dintre cele mai complexe mandate de finanțare îl reprezintă asistența juridică acordată unuia dintre clienții noștri internaționali în domeniul securității cibernetice, în procesul său de expansiune – un proiect care a implicat coordonare în mai multe jurisdicții”, susține Partenerul Mitel & Asociații.

Activitatea derulată pe parcursul ultimelor 12 luni îi determină pe avocați să susțină că nu au fost identificate particularități deosebite în finanțările aferente anului 2022 în raport cu cele din 2019 și anterior. „Însă putem afirma că am observat că evenimentele economice din ultimii doi ani au adus cu sine mai multă prudență din partea finanțatorilor în general, urmate de analize mai amănunțite în domeniul financiar-bancar. Pachetele de garanții se mențin cam în aceeași linie, accentul punându-se în special pe ipotecile imobiliare și pe ipotecile mobiliare cu risc scăzut în cazul unor potențiale executări silite, precum ipotecile pe active sau ipotecile pe conturi bancare”, explică Mădălina Mitel.

Din analiza practicii derulate zi de zi de echipa Mitel & Asociații, se poate observa că una dintre cele mai importante condiții pentru ca un proiect care este propus spre finanțare să primească „undă verde” din partea finanțatorilor este reprezentată de lichiditatea acestuia. Totodată, sunt luate în calcul sursele de rambursare ale împrumutului.

„Desigur, sunt mai multe condiții pe care instituțiile de credit le însumează în decizia finală de a acorda sau nu finanțarea și de a stabili termenii împrumutului - dobânda, termenul de rambursare. În această categorie intră sectorul în care acționează împrumutatul sau pachetul de garanții puse la dispoziția finanțatorului. Nu considerăm că există anumite proiecte prestabilite care se încadrează la categoria acelora fezabile pentru finanțare. Există un cumul de elemente pe care instituțiile de credit le iau în considerare în decizia finală de acordare a împrumuturilor, precum sectorul în care activează împrumutatul, istoricul de rambursare al acestuia, lichiditatea proiectului finanțat, veniturile prefigurate, pachetul de garanții pe care împrumutații îl acordă în favoarea instituțiilor finanțatoare. Cu cât aceste condiții sunt favorabile în viziunea și în termenii instituțiilor de credit, cu atât proiectul de finanțare are un curs mai lin și ajunge să aibă rezultatul dorit de toate părțile implicate”, a conchis Mădălina Mitel.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 619 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...