Guvernul a aprobat noul Aranjament Administrativ între România şi Turcia, în domeniul securităţii sociale
12 Decembrie 2024
AgerpresNoul Aranjament Administrativ prevede modalitatea de plată a prestaţiilor de pensie, stabileşte procedura care se va aplica cetăţenilor români şi turci pentru a beneficia de prestaţii de boală şi maternitate pe teritoriul celuilalt stat, precum şi modalitatea de plată în caz de accidente de muncă sau boli profesionale.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, noul Aranjament Administrativ între România şi Turcia, în domeniul securităţii sociale, semnat în şedinţa comună de Guvern româno-turcă de la Ankara, la 21 mai 2024, informează Ministerul Muncii şi solidarităţii Sociale, printr-un comunicat postat pe pagina de Facebook a instituţiei.
"Guvernul a aprobat un nou Aranjament Administrativ, semnat anul acesta la Ankara de ministrul român al Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura - Oprescu, şi ministrul Muncii şi Securităţii Sociale din Republica Turcia, Vedat Işikhan, pentru aplicarea Acordului încheiat între cele două state în domeniul securităţii sociale, la data de 6 iulie 1999, care reglementează coordonarea bilaterală în domeniul pensiilor şi ajutorului de deces, al prestaţiilor de boală şi maternitate şi al prestaţiilor în caz de accidente de muncă şi boli profesionale", se menţionează în comunicat.
"Guvernul a aprobat un nou Aranjament Administrativ, semnat anul acesta la Ankara de ministrul român al Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura - Oprescu, şi ministrul Muncii şi Securităţii Sociale din Republica Turcia, Vedat Işikhan, pentru aplicarea Acordului încheiat între cele două state în domeniul securităţii sociale, la data de 6 iulie 1999, care reglementează coordonarea bilaterală în domeniul pensiilor şi ajutorului de deces, al prestaţiilor de boală şi maternitate şi al prestaţiilor în caz de accidente de muncă şi boli profesionale", se menţionează în comunicat.
Hotărârea adoptată joi actualizează cadrul juridic bilateral, Aranjamentul Administrativ semnat în anul 2003 la Bucureşti, fiind astfel înlocuit ca urmare a modificărilor legislative survenite între timp în ambele ţări.
"Noul Aranjament Administrativ prevede modalitatea de plată a prestaţiilor de pensie, stabileşte procedura care se va aplica cetăţenilor români şi turci pentru a beneficia de prestaţii de boală şi maternitate pe teritoriul celuilalt stat, precum şi modalitatea de plată în caz de accidente de muncă sau boli profesionale", a declarat ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura -Oprescu, citată în comunicat.
Documentul reglementează modalitatea de convenire a formularelor, stabileşte organismele de legătură, instituţiile responsabile cu aplicarea Acordului, procedurile de aplicare a Acordului precum şi modul de colaborare între instituţiile celor două state pentru prelucrarea cererilor de prestaţii, inclusiv pentru totalizarea perioadelor de asigurare.
Potrivit sursei citate, documentul intră în vigoare în prima zi a lunii ulterioare primirii ultimei notificări scrise prin care cele două părţi se informează reciproc, prin intermediul canalelor diplomatice, cu privire la finalizarea procedurilor interne.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 18 / 5338 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...