ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Muncii va înlocui aplicația Revisal cu platforma REGES-ONLINE. Care sunt modificările și ce amenzi riscă angajatorii care nu se conformează

12 Martie 2025   |   Alexandra Gașpar, Payroll & HR Services Leader, PwC România

Angajatorii vor avea obligația de a transfera datele contractelor active în noul sistem în cel mult șase luni de la data intrării în vigoare a actului normativ, nerespectarea acestei obligații fiind sancționată cu amenzi cuprinse între 15.000 și 20.000 de lei.

 
 
Ministerul Muncii a lansat recent un proiect de hotărâre care prevede înlocuirea aplicației Revisal cu platforma digitală REGES-ONLINE. Astfel, angajatorii vor avea obligația de a transfera datele contractelor active în noul sistem în cel mult șase luni de la data intrării în vigoare a actului normativ, nerespectarea acestei obligații fiind sancționată cu amenzi cuprinse între 15.000 și 20.000 de lei.

Principalele modificări aduse de noua platformă:

         ·         Eliminarea procedurii prin care angajatorii își instalau aplicații locale în vederea gestionării datelor referitoare la raporturile de muncă și trecerea la un proces digitalizat, prin intermediul unui sistem informatic centralizat și accesibil online. Datele vor fi accesibile în timp real, permițând atât reprezentanților Inspecției Muncii, angajatorilor, salariaților cât și altor autorități competente să aibă acces extins la informații.

         ·         Creșterea gradului de transparență în relațiile de muncă și simplificarea procedurilor administrative legate de dovedirea vechimii în muncă. Salariații și foștii salariați vor avea posibilitatea de a accesa online propriile informații din registru. Aceștia vor putea vizualiza și descărca datele personale, inclusiv să obțină un extras oficial din REGES, facilitând astfel accesul la informațiile necesare.

         ·         Conform Notei de Fundamentare, platforma vizează și impactul asupra drepturilor și libertăților fundamentale ale omului prin reducerea inechităților cu privire la accesul la informații despre vechimea în muncă și statutul contractual, precum și protejarea dreptului la muncă și la informare corectă printr-o evidență clară și actualizată a contractelor individuale de muncă.

Noua platformă va include și elemente suplimentare precum:

·         Gradul, tipul de handicap și durata acestuia în cazul persoanelor cu dizabilități, detalii esențiale pentru protecția drepturilor persoanelor cu dizabilități și pentru identificarea promptă a încălcărilor legale de către angajatori.

·         Locul de muncă fix sau mobil, o altă informație adițională ce va fi transmisă și care va oferi o protecție suplimentară salariaților mobili, prin asigurarea prestațiilor suplimentare în bani sau în natură, pentru care sunt eligibili prin definiție, salariații mobili.  

·         Durata timpului de muncă și repartizarea acestuia, care în actualul sistem informatic obligă angajatorii să facă această precizare doar pentru salariații cu timp parțial, fiind omise detaliile privitoare la salariații cu normă întreagă.

·         Angajatorii care apelează la prestatori externi pentru completarea și transmiterea Registrului nu vor mai notifica Inspectoratul Teritorial de Muncă. În schimb, aceștia vor înscrie direct în REGES-ONLINE informațiile de identificare ale furnizorului de servicii, care includ, CUI/CIF, denumirea și sediul social al acestuia, numele reprezentantului legal în cazul persoanelor juridice. De asemenea, aplicația va permite introducerea datelor referitoare la contractul de prestări servicii precum: data încheierii, durata contractului, data de început sau de sfârșit a acestuia. Observăm că termenul de maxim trei zile lucrătoare se păstrează, fiind specificat clar că acesta se aplică atât la încheierea, cât și la încetarea contractului.

·         O modificare semnificativă care va crește volumul de muncă pentru angajatori, este obligația de a notifica suspendarea contractelor individuale de muncă pe perioada concediilor medicale, termenul fiind de cel mult trei zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului. Termenul va fi calculat pornind de la momentul în care angajatorii înregistrează primirea documentelor ce atestă suspendarea contractelor, respectiv a certificatelor medicale. Implementarea acestei propuneri oferă angajatorilor ocazia de a revizui reglementările din politicile interne sau Regulamentul intern referitoare la gestionarea certificatelor medicale. De asemenea, este un moment potrivit pentru a reaminti salariaților despre prevederile din Normele de aplicare ale OUG 158/2005, care stipulează că certificatele medicale trebuie prezentate până cel târziu la data de 5 a lunii următoare perioadei în care a fost acordat concediul.

·         Obligații pentru angajatorii la care s-a dispus detașarea referitoare la actualizarea datelor în situația în care pe durata detașării apar modificări.

·         Se menține obligația angajatorului de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă, iar în situația în care părțile au optat pentru semnarea electronică a documentelor ce țin de relațiile de muncă, dosarul de personal fizic va fi înlocuit cu unul într-un format electronic.

·         Raporturile de serviciu ale funcționarilor publici nu vor fi păstrate în evidența Inspecției Muncii.

Nerespectarea obligației de către angajatori de a înregistra în noul sistem informativ în cel mult șase luni de la data intrării în vigoare a actului normativ va sancționată cu amendă de la 15.000 de lei la 20.000 de lei. De asemenea, angajatorii vor fi sancționați pentru nerespectarea obligației de a actualiza sistemul informatic cu datele lipsă din Registru, în același termen expus, cu o amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei. După expirarea perioadei de tranziție, Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților se abrogă.

Cu privire la Procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din registru aceasta se stabilește prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. 


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 561 / 9870
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
    Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
    Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
    Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
    Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
    Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
    LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
    ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
    Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
    Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...